Succesul academic al unui student pe parcursul unui program de studii universitare este determinat prin verificarea dobândirii rezultatelor aşteptate ale învăţării prin evaluări pe parcursul
studiilor universitare, respectiv la finalizarea acestora.
Prezenta Metodologie își propune să stabilească activitățile de evaluare continuă și evaluare sumativă, definind procesul de evaluare și incluzând condițiile generale de evaluare, procedura de desfășurare, instrumentele de evaluare utilizate (teste scrise, prezentări, proiecte practice etc.), standardele specifice de evaluare, precum și criteriile de notare.
În procesul de evaluare a studenților se aplică principiul fundamental al nediscriminării și asigurării egalității de șanse, precum și respectarea principiilor învățării și predării centrate pe student.
Integritatea academică, cum ar fi prevenirea plagiatului și sancțiunile aplicabile în cazul încălcării normelor de etică, este asigurată prin măsuri clare și transparente.
Utilizarea resurselor electronice, informatice și de comunicații specifice în activitățile de învățământ și/sau de cercetare respectă standardele de calitate elaborate și aprobate de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS).
Evaluarea şi verificarea cunoştinţelor se realizează pentru:
(a) disciplinele obligatorii;
(b) disciplinele opţionale;
(c) modulul psiho-pedagogic, în cazul în care studentul a optat pentru un astfel de modul;
(d) disciplinele facultative, în cazul în care studentul a optat.